Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- Computer architecture. Operating systems --- Open Source --- leermiddelen --- computerondersteund onderwijs --- educatieve software
Choose an application
Doe-boek voor kinderen bij wie gamen een probleem is. Besteed jij de meeste tijd aan gamen? Ben je boos of verdrietig als je niet kunt gamen? Heb je weleens ruzie omdat je zoveel gamet? Dan kan dit boek je helpen! Dit doe-boek legt je op een speelse manier uit: waarom gamen zo leuk is en welke mechanismen daar voor zorgen; wanneer gamen een probleem wordt en hoe je dit kunt herkennen; welke tips en hulpmiddelen je kunnen helpen thuis en op school; hoe het anders kan, met minder ruzie, samen met je eigen hulpteam. Praat er samen met je leerkracht, begeleider, therapeut, ouders of vrienden over. Je leert heel veel nieuws bij en het is ook gewoon leuk om te doen! (bron: covertekst)
Ethics and addiction --- games --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- verslaving --- computergebruik --- vrijetijdsbesteding --- Didactics of medicine --- Gameverslaving --- Verslaving --- Videospelletjes; gedrag --- 454.52 --- gameverslaving --- probleemgedrag --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Karel van Kikkenstein was een mooie prins, tot hij door de heksen in een kikker betoverd werd. Jij alleen kunt hem helpen. Om de betovering te verbreken, moet je zeven heksen zoeken en hun een leuk geschenk bezorgen. Hoe vind je de juiste heksen? Ga op zoek in de heksenspeeltuin, op het heksenmarktplein of bij de heksenkapper. Zit er geen heks verborgen achter het gordijn? Bij elk spel verstoppen de heksen zich op een andere plaats. Met deze speelse cd-rom wordt het waarnemingsvermogen van kinderen getraind. Het spel gaat nooit vervelen : steeds weer zijn de heksen op een andere plaats verborgen. De cd-rom is volledig tweetalig (Nederlands-Engels). Uw kind kan op elk moment overschakelen naar de Engelse versie en ook zijn talenkennis verruimen. Het spel kan ook worden bewaard om later verder te spelen.
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- interactieve spelletjes --- heksen --- educatieve software --- kleuteronderwijs --- Engels --- cognitieve vaardigheden --- waarneming --- didactiek --- computerondersteund onderwijs --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- multimedia --- PC (personal computer) --- 474.52 --- 520 --- Computers --- Internet --- Multimedia --- Radio- Tv- Krant-Post- Telefoon --- CD-ROM --- Microcomputers --- Netwerken --- 527.9 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Informatica - Automatisering
Choose an application
Is een virtuele ervaring hetzelfde als een fysieke ervaring ? Bestaan Facebookvrienden ? Is vervelen vervelend ? Bestaat er een verschil tussen je online en je offline identiteit ? Wanneer ben je een junkie ? Steeds meer mensen worstelen met hun omgang met de schermwereld. Scholen en bedrijven experimenteren met schermvrije dagen, er ontstaan resorts en trainingen voor digitale ontgifting en er leeft een grote behoefte om te "ontkoppelen'. Filosoof Hans Schnitzler gaat in gesprek met millennials die een digitale detox hebben ondergaan. Kon je je weg nog vinden ? Als je je telefoon opzijlegt, wat komt er dan in de plaats ? Heb je nog vrienden ? Besta je nog ? En, misschien wel het interessantste filosofische vraagstuk: pak je je digitale bestaan nadien gewoon weer op ? Kleine filosofie van de digitale onthouding laat zien wat er gebeurt als je plotseling offline gaat in een wereld die altijd online is. Aan de hand van interviews schetst Schnitzler een herkenbaar beeld van de problemen van de moderne mens. Bron : http://www.bol.com
mediawijsheid --- Philosophy and psychology of culture --- sociale media --- nieuwe media --- Mass communications --- 520.7 --- digitale samenleving --- detox --- automatisering en maatschappij --- 5207 --- detox. --- digitale samenleving. --- Automatisering en maatschappij. --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Smartphones zijn niet meer weg te denken uit onze levens. We kunnen niet meer zonder. Terwijl we het enorme plezier en het gemak van een leven vol apps ervaren, schieten we ook gezamenlijk in paniek: worden we niet door die smartphones gedirigeerd? Kunnen we ze niet beter helemaal verbannen? Is het tijd voor een digitaal dieet?Vanuit die paniek gaan we onszelf en anderen als gebruiker, als schoolhoofd, als bedrijf of als overheid allerlei regels opleggen. Maar, zegt professor De Marez, we voeren die regels in zonder er al te veel over te weten. Bovendien gaan we ervan uit dat deze regels voor iedereen dezelfde kunnen en moeten zijn. Dat spreekt De Marez duidelijk tegen. Ja, er is een probleem met ons smartphonegebruik, maar dat is voor iedereen verschillend en de oplossing bestaat zelden uit een totaalverbod.Met duidelijke metaforen en talrijke praktijkvoorbeelden geeft De Marez inzicht in de manier waarop je afhankelijk bent van apps. Ken je digitaal DNA houdt je een spiegel voor en leert je hoe je kunt streven naar een evenwichtiger smartphonegebruik.Bron : http://www.bol.com
Ethics and addiction --- Computer. Automation --- Android --- verslaving --- digitaal --- numérique --- Numérique. --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitalisering --- didactiek --- smartphone --- computerondersteund onderwijs --- Smartphones --- Digitale detox --- Digitalisering --- Mediaconsumptie --- PXL-Central Office 2020 --- gedrag --- maatschappijkritiek --- Smartphone --- Digitalisering en maatschappij --- ICT en maatschappij
Choose an application
Games zijn niet meer weg te denken uit het leven van onze jongeren. Wereldwijd brengen miljoenen jongens en meisjes een groot deel van hun vrije tijd gamend door. Meestal blijft het een hobby, maar sommige gamers zijn niet meer weg te branden van hun scherm ? met zware gevolgen voor hun studies, gezondheid en sociale leven. Matthias Dewilde behoorde tot die laatste categorie. Hij kon niet stoppen met gamen, bracht maanden door achter zijn computer en kwam amper buiten. Intussen heeft hij zijn verslaving overwonnen en begeleidt hij ouders en hun kinderen die worstelen met overmatig gamen naar een gebalanceerd on- en offlineleven. In Game over? beantwoordt hij alle vragen over gameverslaving. Wanneer mondt een onschuldig spelletje uit in een gameverslaving? Wat zijn de alarmsignalen? Hoe komt het dat sommige jongeren sneller verslaafd raken dan anderen? Kunnen we sommige games niet beter verbieden? En wat kan je als ouder doen om een gameverslaving bij je kind te voorkomen?https://www.standaardboekhandel.be/p/game-over-9789463830645
Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- Educational sciences --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- games --- orthopedagogiek --- pedagogiek --- verslaving --- gezinspedagogiek --- Computerspel --- Verslaving --- Jongere --- Gameverslaving --- Videospelen --- Sociale aspecten --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- gaming --- computerondersteund onderwijs --- Games. --- Gameverslaving. --- Jongeren. --- Verslaving.
Choose an application
Academic collection --- #SBIB:309H1713 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- internet --- Didactics of technology --- Jeugd --- Jeunesse --- jeugd --- automatisering --- #A9706A --- computerondersteund onderwijs --- 454.52 --- 668.7 --- E-mail --- Informatiesnelweg --- Telnet --- Usenet --- onderwijs --- handleiding --- #A9703A --- Internet --- World Wide Web
Choose an application
Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.
Informatiemanagement. --- Kennismanagement. --- informatiebemiddeling --- informatievaardigheden --- informatiewetenschappen --- Information systems --- Information science --- departement Algemeen 11 --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Informatievaardigheden ; onderwijs --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- 366.45 --- 454.52 --- Informatiebronnen --- informatieverwerving --- internet --- levenslang leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatie --- Informatievaardigheden --- Informatieverwerking --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Onderzoek --- communicatie --- informatieverzorging --- informatiewetenschap --- kennis --- 001.891 --- Informatiekunde --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Informatie, documentatie --- Informatiemanagement --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Informatieontsluiting --- Documentaire informatie --- Digitale informatie --- Informatiewetenschappen --- Informatiebron --- Informatiewetenschap
Choose an application
Als onderzoeker of student in de geesteswetenschappen werk je vandaag in een omgeving waarin je slechts enkele muisklikken bent verwijderd van miljoenen teksten, beelden en geluidsopnames uit bibliotheken, archieven en databanken overal ter wereld. Je vindt daarnaast ook vlot je weg naar talloze blogs, tweets, onderzoekspapers en andere digitale publicaties. Deze overvloed aan data, ook wel "big data' genoemd, biedt ongekende mogelijkheden, maar brengt ook een aantal uitdagingen met zich mee. Hoe bepaal je bijvoorbeeld welk materiaal relevant is voor jouw specifieke project? En welke onderzoeksvragen moet je stellen als je met een algoritme duizenden teksten kan doorzoeken? Om het maximum te kunnen halen uit de heterogene en vaak grote gegevensverzamelingen die vandaag voorhanden zijn, heb je gespecialiseerde kennis en vaardigheden nodig. Dit boek wil daarbij helpen. Het legt uit hoe je best informatie en data beheert, onderzoeksdatabanken aanmaakt en bevraagt, data visualiseert en analyseert, en hoe je deze data ook kan delen en publiceren.Het handboek 'Digitale geletterdheid' is geschreven voor onderzoekers en studenten en biedt een brede kijk op het omgaan met digitale data in het onderzoek binnen de geesteswetenschappen. De verschillende technieken en methodologische ontwikkelingen worden gecontextualiseerd en aan de hand van heldere voorbeelden uit verschillende disciplines uitgelegd. Bron : http://www.bol.com
#KVHA:Methodologie --- #KVHA:Dataverwerking; Geesteswetenschappen --- 930.2 --- sociaal onderzoek --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- 301.08 --- Human sciences (algemeen) --- Information systems --- Science --- Wetenschap --- Humane wetenschappen (algemeen) --- Informatiesystemen --- Academic collection --- 528.51 --- dataverwerking --- geesteswetenschappen --- onderzoeksvaardigheden --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- 027.021 --- 027.021 Wetenschappelijke bibliotheken --- Wetenschappelijke bibliotheken --- #SBIB:303H0 --- Dataverwerking --- Methodologie --- Cultuurwetenschappen --- Digitale geletterdheid --- Big Data --- Informatieverwerking --- 10.03 methods, techniques and organization of research in the humanities. --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|